About me

Publicerad 2014-10-16 17:39:00 i About me,

Eftersom att det här är mitt allra första inlägg så skulle jag vilja berätta lite om vem jag är, vad jag gör, om hur jag hamnade i Berlin och så vidare.
 
Mitt namn är Fredrica. Född på en söndag i September år nittonhundraåttioåtta i Stockholm. Jag flyttade till Berlin i April efter en hektisk och förvirrande tid i Sverige. Ni vet när allt känns otroligt fel och man måste göra något drastiskt. Varför jag valde att flytta till Berlin var för att den här staden alltid tilltalade mig mest. Jag har rest mycket, men Berlin var alltid favoriten.

På förmiddagarna läser jag tyska i området Prenzlauer berg och sen åker jag hem till Fredrischain och jobbar hemifrån med att översätta en webshop. Mina förhoppningar om framtiden är att tala flytande tyska och läsa på universitet inom det kreativa området.
 
 
Som person är jag väldigt impulsiv och äventyrlig (med en (stor) stänk av lathet).
Jag avskyr normer om hur man ska leva. Jag avskyr gränser och riktlinjer som går emot sin egen riktiga vilja. Men accepterar förstås att andra inte tycker detsamma.
 
Sen fyra år tillbaka har jag bara ätit vegetariskt, och anledningen är så enkel som att jag såg en otroligt hemsk video om en ko som blev slaktad, och blev äcklad av kött efter det. Sen så känns det ju givetvist helt fantastiskt att man inte är med och bidrar till den största miljöboven.
Däremot så är jag otrolig värdelös när det kommer till variation av kost. Jag är en katastrof i köket, kan knappt koka nudlar. Men det gör inte mig så mycket. För min absoluta favorit "måltid" är mackor, i alla former med en kopp kaffe och påtår. Jag äter mackor till frukost, lunch och middag.. Och ibland tar jag en kvällssmörgås också.
 
 
Det bästa jag vet i livet är att gå ut med mina närmaste vänner och dricka rödvin på en inrökt bar för att sen gå ut och dansa monotomt till elektromusik. Berlin har så mycket att erbjuda när det kommer till uteliv och ni kommer definitivt att få ta del av de bästa ställena här i bloggen.

Jag tycker också om att åka Ubahn (tunnelbana) med musik i öronen och studera obekanta ansikten. På sommaren dricker jag mer än gärna bubbelvin i parker och när jag är hemma och uttråkad så roar jag mig med att skissa allt mellan himmel och jord.
 
 
Hoppas ni fick en någorlunda bra bild av vem jag är!
Och kom gärna tillbaka och kika på mina framtida inlägg.
 
/ Fredrica

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

• Swedish • 26 • Berlin •

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela