Oh My God!

Publicerad 2014-12-03 22:22:00 i Everyday life,

Förutom att jag har haft otroligt mycket jobb och saker att stå i sen förra veckan, så har det även inte funnits något varmvatten hemma sen i fredags. Jag och min kära vän som jag bor med har alltså inte duschat på fem dagar, för att vattnet har varit så kallt att det inte ens går att snabbtvätta sig i några sekunder. Detta har förstås varit extremt jobbigt och ångest framkallande, speciellt när man börjar på nytt jobb och kan inget annat än att "turkduscha".
Och så idag, när jag kommer hem från jobbet.. Märker jag att det visst har funnits varmvatten, hela tiden! Det är bara så att någon har vridit på den där konstiga makapären som sitter ovanför toaletten i tron om att det var spolknappen (vi har ju en såndär härlig gammal spol"knapp" som hänger i ett snöre till sidan om toaletten). Och visst är det lite klurigt att se vart man ska spola när man är van vid vanliga spolknappar, men att vrida på den där andra grejen som dessutom var otroligt trög gör mig frustrerad. Och kanske ännu mer frustrerande är att jag faktiskt försökte vrida på den där grejen samma dag vi upptäckte att varmvattnet var borta, men tog inte i tillräckligt för att slå över till varmvatten igen.
 

Bild lånad från weheartit.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

• Swedish • 26 • Berlin •

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela